onsdag 12 december 2012

Va Katten?

Minns ni att jag berättade i somras att vår katt som vi lämnade hos min mor inte trivdes där (hans mor gick omkring och morrade och blängde på stackarn)? Efter två dagar gav han sig av och har inte synts till sedan dess.

Idag fick jag ett telefonsamtal från min mor. Nu har det dykt upp en svart, långhårig katt hos brorsan, ca 2 km från min mor. VÄLDIGT lik vår katt, men hälften så tung. Beter sig som vår katt. Brorsans egen katt har precis gått till de sälla jaktmarkerna, och plötsligt har de nu en ny katt. Mycket märkligt på många sätt. Är det vår katt så blir förstås Björn väldigt lycklig över att återfå sin katt (och kusinerna ledsna över att inte få behålla den). Är det inte vår katt så blir vi ledsna över att Sotis är borta (men kusinerna kan kanske behålla den nya katten och blir glada).

Helt säkra på vad det är för katt blir vi väl inte förrän vi är hemma igen, om inte någon lyckas se om det är någon märkning i örat och får reda på ägaren genom det....  

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar