lördag 29 december 2012

Semester!

Idag har vi verkligen haft semesterkänsla. Sol (och lite moln), +25 i luften, kanske +21 i vattnet. Soft dag med förmiddagskaffe i lugn och ro, sedan stranddate med en av mina kollegor som råkade befinna sig på samma ö som oss i världen. Fantastiskt trevligt att träffa andra svenskar och vänner idag också! Och skönt att bara hänga på en strand och inte göra så mycket mer än så.

Kristus under vatten
Bild från http://www.seadwellers.com/index.html
På eftermiddagen blev det en tur med båt ut till amerikas nordligaste korallrev för snorkling. Nu var det rätt vågigt (som tur var så klarade vi oss från sjösjuka, vilket andra drabbades av), så snorklingen kanske inte var någon enastående upplevelse. Lite fiskar såg vi och Björn lyckades även få syn på den Kristusstaty som står där och är en av de lokala sevärdheterna.

Och någon kanske minns att jag planerat att springa en halvmara här i Miami idag. Nu blev det inte så. Men det är INTE mitt fel. Loppet blev av någon anledning inställt härom veckan. Jag deppade rätt rejält då och tappade träningssugen lite. Men just idag känns det rätt bra att inte ha ägnat hela dagen åt uppladdning för att svettas och slita i två timmar för att sedan vara helt slut och förbi i ett halvt dygn. Det blev ju mer semester på detta viset. Jag hade visserligen verkligen velat se vilken tid jag hade haft, för så vältränad som jag är nu, 40 år gammal, har jag aldrig varit. Nåväl det kommer nya utmaningar i livet. Just nu så är det bara semester som gäller.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar