lördag 22 december 2012

Avslut och avsked

Vi har kommit in i någon slags avslutsfas här, även om lite tid återstår. Det är mindre än två veckor kvar för Björn och mig, och ytterligare 5 veckor för Håkan. Igår var det alltså avsked på Björns skola. Idag har jag varit på ett sista yogapass och sagt hejdå till yogaläraren som jag svettats tillsammans med minst en gång i veckan sedan augusti. Det har blivit en del av min vardag här. Vi håller som bäst på att sälja Jeepen eftersom vi nu bara behöver en bil. Jag går och funderar på vad som ska packas i våra resväskor och vad vi inte behöver förrän de lådor vi skickar kommer fram i mars.
Det är förstås jobbigt och inte särskilt roligt något av det. Man vill inte gå igenom det, men vet att det är bättre att säga hejdå på ett bra sätt än att undvika det och bara smita. Och samtidigt så längtar vi ju hem och vill tillbaka till vänner och den svenska verkligheten. Som tur är så kan man ju hålla kontakten med många via internet, så en del av världen här tar vi med oss.

Men det har varit en bra dag med några klappinköp och så Bilbo på bio för hela familjen. Julen står för dörren, och även om det kommer att vara en annorlunda jul på de flesta sätt, så blir det mysigt ändå. Och vi ska till Florida för en veckas semester, så det finns fortfarande saker att se fram emot här också.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar