onsdag 18 juli 2012

Springa i skogen

I morse var det hyggligt svalt, dvs under +30C, och jag begav mig ut på morgonpromenad. Kom på att jag skulle göra ett nytt försök att hitta den stig som jag fått beskriven av en av de boende en gång. Detta var tredje försöket....

På den äng som jag skulle korsa stod en hjort (White Tailed Deer) och höken (Sharp-shinned Hawk) utstötte varningsläten (ungar ute ur boet?). Tog det som goda tecken. Och se, där hittade jag början på stigen! Förstod att den hörde till det stigsystem som jag sett skyltar om vid The Botanical Garden som ligger på andra sidan skogen. Och där i skuggan av träden, på mjuka stigar var det så härligt att springa!

Möjligt att nå hemifrån, utan att åka med bilen. Mjukt underlag och skuggande träd. Lätt kuperat. Kan inte bli bättre! Visserligen tog det inte mer än en kvart att springa igenom stigsystemet, men nästa gång blir det fler varv.... Så mycket bättre än löpbandet på gymet. 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar