tisdag 25 september 2012

Skidtidningar

I posten från Sverige denna vecka kom Vemdalsjournalen och Vasalöparen. Hm... Skidor och snö. Väldigt exotiskt och långt borta. Här går jag fortfarande går i linne och kjol. Men det är lite höstigt. Faktiskt under +20C på morgonen (kyligt, måste ha tröja). Och poolen har svalnat betydligt. Är nog också runt +20C (brrr, det blir inga långa dopp). Men det är ju bara skönt att det är mer "normala" temperaturer. Det går helt plötsligt att springa ute (fast fortfarande helst inte på eftermiddagen när det blir upp mot +30C). Man kan ha balkongdörren öppen. Det är betydligt torrare och klarare luft, så man blir inte genomblöt bara av att gå 100 meter. Man kan helt enkelt leva ett normalt liv.

Nå, åter till skidåkningen. Det är ju faktiskt bara drygt tre månader tills Björn och jag kommer hem, så det kommer att bli skidåkning i vinter. Jippi! Björn längtar efter slalom och jag efter längdskidturer i skogen. Och bilderna från Vemdalen och Storhogna får oss förstås att längta till fjällvidderna.

Jag är anmäld till Tjejvasan, så jag hoppas att det är några decimeter vitt när vi landar första veckan i januari. Då har jag knappt två månader på mig att träna upp mig för det. Vältränad kommer jag att vara om jag klarar att hålla uppe träningen på den nivå som jag har nu, men det brukar ju underlätta att ha några skidmil avverkade innan loppet också...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar