onsdag 12 september 2012

Coffee & Craft

Jag har blivit inbjuden att delta i internationella träffar som ordnas av en av kyrkorna här. Det är några trevliga timmar med pyssel och kaffe. Det är just nu bara jag från Europa och i övrigt mest sydamerikanskor, men ett par kvinnor från Taiwan brukar vara med och idag dök det även upp en trevlig kvinna från Bangladesh. I och med att de flesta är från Sydamerika tolkas alla instruktioner till spanska. Så jag kanske lär mig lite spanska också!

Idag var det akrylmålning och quilting (lapptäckesteknik) på schemat. Lite mycket att försöka hinna med både och på 2½ timme, så på målningen hann jag bara med att lägga bakgrundsfärg på pannån, lägga ut konturerna av azalean som var min "modell" och fylla i bladen. Sedan var det dax att klippa och sy ihop 4x3 lappar.

Det är i alla fall trevligt och intressant att sitta och prata med dessa kvinnor. Och avkopplande att måla och sy.

2 kommentarer:

  1. Det ska bli kul att se din målning, du har ju tidigare visat att du har konstnärliga talanger.

    Bettan

    SvaraRadera
  2. Hm, vi får se. Faktiskt första gången jag målar med akryl, så jag har inga större förväntningar....

    SvaraRadera